Z jakých právních předpisů vychází požadavek na provádění výchozích revizí elektrických zařízení?
V poslední době se nás několik elektrotechniků otázalo, z čeho vychází požadavek na provádění výchozích revizi elektrických zařízení a instalací. Jejich zájem možná vyvolalo to, že z nových vydání právních předpisů, kde požadavek na výchozí revize byl uveden, nebo z nichž požadavek na provedení těchto revizí vyplýval, již nově uveden není. Např. v prováděcí vyhlášce k energetickému zákonu č. 51/2006 Sb., o podmínkách připojení k elektrizační soustavě, která nahradila vyhlášku č. 297/2001 Sb., kterou se stanoví podmínky připojení a dodávek elektřiny pro chráněné zákazníky a která předepisovala, že žadatel o dodávku elektřiny musí dodat zprávu o revizi odběrného zařízení, již tento požadavek není uveden. Z toho mohl někdo vyvodit, že ani elektrické instalace v budovách nemusí být revidovány, protože předpis, který vyžadoval před podáním žádosti o odběr elektřiny jako podklad zprávu o revizi odběrného zařízení, byl nahrazen předpisem, kde tento požadavek již není uveden. To však na věci nic nemění, protože základní předpisy pro provádění výchozích revizí elektrických zařízení platí. |